”La distanță, dar aproape de tine”

Partea I - Centrul de Zi pentru Copii cu Dizabilități Orșova

Răbdare, implicare și efort pe termen lung sunt calitățile de care au dat dovadă în 2020 specialiștii din cadrul centrelor dedicate copiilor cu dizabilități, aflate în subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6.

Cu ajutorul mijloacelor de comunicare la distanță, terapeuții s-au adaptat și au continuat activitatea atât de necesară în dezvoltarea și abilitarea micuților afectați de tulburări psihice.

Este și cazul micuțului C.P., în vârstă de 7 ani, care frecventează Centrul de Zi pentru Copii cu Dizabilități Orșova din anul 2018, acolo unde beneficiază de servicii complexe de terapie individuală și de grup pentru a depăși limitările impuse de handicapul mental cu care s-a născut.

De la începutul pandemiei, s-a impus intervenția în mediul online, crearea unor instrumente în afara standardelor uzuale, descoperirea unor noi modalități de apropiere și comunicare la distanță, pe un teren necunoscut. Familia a devenit parte a echipei, implicarea copilului în activitățile cotidiene s-a dovedit esențială, sticlele goale de plastic au primit rolul de popice, iar făina s-a transformat în plastilină. Telefonul, emailul, programe precum Whatsapp sau Zoom i-au adus aproape pe beneficiari și specialiști.

A fost conceput lunar un plan de intervenție individualizat, cuprinzând activități pentru păstrarea achizițiilor dobândite. Săptămânal, părinții au avut de îndeplinit o serie de sarcini alături de cel mic, procesul fiind înregistrat video și trimis echipei de caz de la nivelul centrului. Pe baza analizei înregistrărilor și în urma discuțiilor dintre specialiști, s-a realizat periodic o fișă de feedback cuprinzând sfaturi pentru o îndeplinire cât mai eficientă a obiectivelor propuse, dar mai ales pentru gestionarea comportamentelor de opoziție ale copilului. În paralel, părinții au fost sprijiniți telefonic prin consiliere psihologică și educațională, au primit materiale video cu exerciții fizice pentru îmbunătățirea coordonării, concentrării și conștientizării corporale.

S-a reușit astfel asigurarea continuității educației, recuperării, reabilitării copilului și consilierii părinților, prevenirea regreselor și a stagnării progreselor obținute. Toți cei 20 de copii înscriși în cadrul centrului au beneficiat de aceeași implicare din partea celor 12 specialiști. Doar în perioada stării de urgență, peste 600 de activități săptămânale au fost propuse, dezvoltate și monitorizate, peste 1600 de filmulețe au fost vizionate și analizate și aproximativ 280 de apeluri telefonice au fost realizate pentru a sprijini părinții, pe lângă cele 46 de telefoane pentru consilierea psihologică a acestora.

Așa se face că progresele celor mici au fost posibile și în anul pandemiei, semn că lucruri bune se pot întâmpla chiar și de la distanță atunci când oamenii își propun și reușesc să rămână aproape.

Rețele sociale

 

 

Centrul de Sănătate Multifuncțional ”Sfântul Nectarie”

 

Magazinul caritabil SocialXChange

Campanii active

 Încep înscrierile la cursurile gratuite de dezvoltare personală în Sectorul 6

 Proiectul

021.9970: Instrument de informare și consultanță pentru cetățenii Sectorului 6

Telefonul Vârstnicului – o linie telefonică gratuită și confidențială

0800 800 660 - Telefonul Copilului in sectorul 6 / 0731624849 - TELEFONUL DE URGENŢĂ ÎN SECTORUL 6

Campania Spune “NU” cerşetoriei!

© 2024 - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, Bucureşti

 

DGASPC Sector 6 este certificată ISO 9001