Linia telefonica gratuită dedicată copiilor aflaţi în dificultate, inaugurată în luna martie 2006, în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 primeşte sesizări legate de situaţiile în care se aflau copii din sectorul 6.
Cazurile pot fi soluţionate prin luarea unei masuri de urgenţă, în funcţie de gravitatea situaţiei sesizate sau prin consiliere psihologică, juridică şi prin direcţionarea familiilor către alte servicii specializate, din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6.
Serviciul telefonic, intitulat Telefonul Copilului, se adresează tuturor locuitorilor sectorului 6 care cunosc copii aflaţi în situaţii dificile: copii abuzaţi, neglijaţi, exploataţi. Aceştia pot suna în intervalul 08.00 - 19.00, de luni până vineri, să sesizeze situaţia urgentă în care se află copilul şi coordonatele acestuia pentru ca inspectorii serviciului să poată interveni în cel mai scurt timp.
De asemenea, inspectorii care asigură serviciul, specialişti cu experienţă în protecţia copilului - asistenţi sociali şi psihologi, vor oferi consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşiri a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia.
Menţionăm că specialiştii serviciului colaborează în soluţionarea cazurilor cu poliţia sectorului 6, cu ambulanţa, cu spitalele pentru copii din capitală şi cu Centrul de Primire în Regim de Urgenţă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6.
Inspectorii acţionează şi la apeluri anonime cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia.
Rețele sociale