În luna ianuarie 2017 a avut loc primul atelier intercultural al acestui an, în cadrul Proiectului Program Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED), derulat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6.
A fost o bună ocazie pentru prichindeii prezenţi, alături de tutori şi instructori în educaţie nonformală, să intre în lumea copilăriei prin intermediul unor jocuri precum ,,Ursul doarme şi visează”, ,,Tic-tac-bum” sau ,,Mă numesc ....., şi îmi place .....”.
A fost stabilit programul întâlnirilor viitoare, s-au comunicat reguli de funcţionare a grupului şi s-au legat noi prietenii.
Concomitent s-a desfăşurat şi “cafeneaua pentru părinţi”, având ca obiectiv principal cunoaşterea reciprocă dintre aceştia şi personalul implicat în proiect, stabilirea unor teme de discuţii pentru cafenele şi dezbaterea unor chestiuni organizatorice.
La cele două întâlniri au participat 12 părinţi, 29 de copii şi 9 specialişti care activează în cadrul proiectului.
Aflat în etapa de sustenabilitate pe o perioadă de 5 ani, proiectul PIED, care s-a desfăşurat în parteneriat cu Asociaţia Romano Butiq şi Asociaţia Catalactica, oferă educaţie nonformală, supraveghere în regim de afterschool, consiliere şi îndrumare atât pentru copiii defavorizaţi din comunitatea Giuleşti-Sârbi, cât şi pentru părinţii acestora.
Coordonatorii urmăresc susţinerea comunităţii defavorizate din cartierul Giuleşti-Sârbi şi îmbunătăţirea situaţiei familiale, sociale şi educative a copiilor afectaţi de spectrul sărăciei şi al lipsei de supraveghere din partea părinţilor.
Activităţile cuprind un afterschool în care sunt folosite metode de educaţie nonformală implicând:
Pe perioada celor 5 ani de sustenabilitate, un număr de 195 de copii de vârstă şcolară, alături de părinţi sau susţinători legali, vor beneficia de aceste servicii cu rol de integrare şcolară şi socială.
Rețele sociale